France Telecomowned Polish telco TPSA had 615000

first_imgFrance Telecom-owned Polish telco TPSA had 615,000 TV customers at the end of the last quarter, up 23.8% year-on-year. Growth came from TPSA’s DTH service, which had 506,000 customers at the end of the quarter, up from 383,000 a year earlier. However the operator’s IPTV base fell year-on-year from 114,000 to 109,000.Customers with TPSA pay TV packages numbered 143,000, up year-on-year but down from 154,000 quarter-on-quarter. In addition TPSA had signed up 7,000 ‘n’ pay TV customers following the implementation of its partnership with ‘n’’s owner TVN Group.Retail broadband customers grew by 2.8% to 2.332 million. However combined revenue from broadband and TV for the quarter was PLN365 million (€83 million), down from PLN387 million for the same period last year.last_img

Swedish cable operator Com Hem has launched Hemtel

first_imgSwedish cable operator Com Hem has launched Hemtelefon i Mobilen (Home Phone-Mobile), an app that can be installed on Android phones and iPhones that enables fixed phone calls to be received on mobiles.The service allows up to five mobile phones to be connected to the same home phone number. The app also enables Com Hem customers to benefit from lower call-rates from mobile phones at home, outside the home or internationally via WiFi.The app is avaialble free of charge from Google Play and the Apple App Store.last_img

Kenyan pay TV operators GOtv Kenya and StarTimes K

first_imgKenyan pay TV operators GOtv Kenya and StarTimes Kenya have said they will take legal action after local broadcasters aired adverts advising viewers not to purchase the two firms’ digital set-tops, according to local reports. The broadcasters, Nation Media Group (NMG), Royal Media Services (RMS) and Standard Group (SG), which together recently formed the Africa Digital Network (ADN) to supply digital set-tops to the Kenyan market, aired the adverts on channels NTV, KTN, QTV and Citizen, asking vieers to wait for their own deciders to made available to the market.GOtv and StarTimes have taken issue with claims that they breach copyright by making the channels available on their own services, arguing that they are obliged to do so by must-carry rules that have been upheld by the country’s Supreme Court.The pair said that the advert is defamatory and intended to mislead, and that their boxes offered Kenyans the option of receiving channels for free or signing up for pay TV services.last_img read more